nuff

Thursday, 15 May 2014

PRA JAMUAN - EN JASMEE & EN NORHAFIZAN

Sedih pulak rasanya bila sorang2 staff kat unit Akaun bertukar. So meh kita minum2 petang dulu aka PRA jamuan sebelum kita buat jamuan yg best2. Hari Jumaat aritu last day my geng Seksyen Vot kat opis. Terasa macam down jugaklah..sebab fikir claim yg akan datang start bulan 7,8 nanti. Hilang orang yg gigih mengkuiri dan org yg tegas dalam seksyen vot. Bersungguh dia ajak aku isi borang pemangkuan. Tapi aku taknak sebab takut kena tukar luar Seremban. No..no..no..aku serik duk berulang Putrajaya dulu. Kursus sebulan je..tapi siap pindah duk umah mertua sebab kesian nak angkut Aiman pagi2 buta. Masa tu anak baru sorang. Pernah sekali aku tertinggal bas, kawan aku drop kt komuter sekali komuter yg nak ke Seremban tak beroperasi sebab landasan dinaiki air. Banjirlah tu. Gila stress aku masa tu. Last2 naik gak komuter pg KL Sentral. Nak naik bas kt Pudu..boleh pulak bas ke Seremban dh pindah depan post office. Dhla masa tu bulan puasa...nak menapak ke post office pun dh x larat. Dr Pudu naik teksi pergi ke post office...rasa cam bodoh je sebab dekat sangat..atas kesengalan aku tu melayang RM10. Sampai2 terus aku beli air kotak dan roti. Standby utk berbuka..tengah2 beratur tunggu bas, azan pun berkumandang. So, berbukalah puasa sambil beratur...aku pun tak sure aku minum air kotak ke air mata sbb masa tu tetiba sedih pulak.  Automatik je air mata aku mengalir....

Anyway Jasmee...tahniah ye sebab berjaya memangku W22 dan rezeki ko jugak sebab posting pun dekat Seremban 2 je. Semoga lebih berjaya dan cemerlang di tempat baru.
Sedih ke bang..

Pembahagian harta pusaka secara faraid ke tu..

 Dan Selamat Maju Jaya juga buat our Penolong Akauntan, En Norhafizan yang bertukar ke Mahkamah Syariah Seremban mulai esok. Tak sempat nak bekerja di bawah beliau yg nampak macam pendiam dan cool selalu.

Semua dh lapar, laju je baca doa


 Macam2 ragam..sedih ke tu??
En Hafizan cakap dia simpan dulu ucapan dia utk next jamuan. So kita nantikan ajelah. To both of you, ampun dan maaf atas segala-galanya. And Jasmee jangan amik hati sebab kadang2 akak pun bergurau kasar dengan kau yek. Suka menyakat ko...akak call angkat ye sebab terpaksa menuntut semula ilmu dr ko memandangkan kena cover keja ko...Prepare speech tuk jamuan nanti...