nuff

Tuesday, 22 April 2014

JADUAL UBAT SYIRA

Masa kat farmasi lagi aku dah pening kepala. Berkali2 aku tanya. Ubat demam 2 jenis, ubat batuk 2 jenis belum tambah ubat yang lain lagi . Tak boleh bagi ubat serentak takut overdose. Vaksin utk influenza pulak kena makan cukup2 utk 7 dos. Ada lebihan kena buang. Sampai je rumah settle apa yang patut terus aku study dan susun jadual ubat dia.
Seplastik ubat
Aku labelkan dulu jenis2 ubat Contohnya K = Kahak, B2 = Batuk 
Pastu baru buat jadual. Berkali2 gak buat sbb nak org lain pun faham jugak.
Board magnet tu dpt masa renew kad Popular. Ada gak gunanya. Aku lekat kat fridge, senang. Agak2 aku busy...aku srh En Suami tgk jadual dan tolong bagi anak makan ubat. Senang kerja aku