nuff

Tuesday, 15 April 2014

BILA ANAK2 DEMAM

Hari ni aku amik emergency leave. Syira ngan Aiman boleh bergabung pulak demam. Tak lena aku tido malam tadi. Asik terjaga je..jap2 rasa dahi Aiman..jap2 rasa dahi Syira. Ingat nak hantar je budak2 nie kat rumah nenek diaorg. Tapi takut mak mertua aku pulak yg pening nk bagi ubat nanti. Sebab aku kalo anak demam memang setiap 4 jam aku bagi ubat. Dulu2 kalo anak aku demam, aku amik cuti bapak mertua aku bising. Dia ckp mak boleh jaga. Iyalah bapak mertua aku kan org keja gomen jugak, so dia mmg alert bab2 cuti..mc nie..Tapi sekarang bila cucu2 dh ramai, dia pun pening kot. So tak nak menambahkan pening abah, biarlah menantumu yg baik ini amik cuti jeee...

Syira awal2 pagi lagi dh bangun ngadu lapar. Aku kalau demam mmg tak lalulah nak makan. Tapi diaorg nie sejak minum Mealshake Shaklee memanjang lapar jee. So aku suruh dia makan roti jek..Aku masak panaskan spagetti yg tapau semalam. Sekali tengok dia dh tido balik. Asik mengadu sakit kepala jee. Cepat2 aku masak utk lunch pulak. Menu kalo demam ialah sup ayam ngan bubur nasi. Tapi hari ini ibu tak berapa rajin nak masak bubur, so kita makan nasi ngan sup ayam jelah. Bersungguh pulak dia makan siap minta aku keluarkan dadih yg dia buat aritu. Dh dekat sebulan dia minta aku buat dadih. Hu..hu...busy bebenor ibu kamu niehh..

 Projek membuat dadih pada hari Ahad
Layan org demam makan

Aiman pulak sanggup tak makan bila dh mengadap pc. Ajak makan sekali pun tak nak. Hangin je aku..iyalah senang makan sekali. Sekali harung aku nak mengemas. X pelah sebab ko demam, ibu pun x de mood nak marah2..Aku sibuk2 kt dapur..mensetelkan kain baju kat belakang sekali tgk Syira dh terbaring. Tetiba pulak suhu badan dia naik balik..Bagi balik ubat...pastu aku yg tertido..Ha...ha..
Bangun tido lapar pulak. En Suami ajak keluar, tapi aku malas takut pulak demam anak2 melarat. So aku paksa En Suami belanja pizza. Tetiba org yg tengah demam menyampuk..Adik nak sup yg pizza tu..Oklah dik..makanlah apa yg ko nak janji cepat sembuh tau. Sampai2 je pizza boleh pulak adik pizza ni tertinggal sup..Haish...spoil betul. Takpe akak ok je..tapi ko kena pg amik ASAP. Dahla hari tu dtg delivery tak bawak apa2. Sampai depan umah iya2 hon..buka2  beg dia..boleh kosong. Boleh pulak kau tertinggal. Nasib baik akak jenis bertimbangrasa dik. Kalo tak...dapat pizza free akak hari tu..


Dah sembab muka tu. Seharian duk makan tidor jee. Aiman nampak dh ok..Adik cuti lagilah esok. Kang sampai sekolah cikgu tepon pulak suruh amik. Kesian kat atuk nanti nak kena pegi amik. Anak aku nie pantang sakit sikit, mesti tepon suruh datang amik. Macam tahun lepas, mula2 Aiman tepon ckp sakit perut. Suruh abah pergi amik. Pastu cikgu Syira pulak yg tepon ckp Syira nangis2 sakit perut. Tak taulah mmg kebetulankah atau lakonankah?? Sebab masa tu adik aku Liza n parents aku ada kt umah. Diorag memang nak balik Kuantan hari tu..agaknya dengar atuk nenek diaorg nk balik tu yg diaorg nak balik sekolah awal kot. Tak puas bermanja ngan atuk, nenek, makcik dan Kak Nadia kot. Macam2 feel anak2 nie...cepat sembuh sayang..ibu x de geng nak gaduh nie..