nuff

Friday, 28 February 2014

TIPS CARI DUIT NAK HOLIDAY

Nak bercuti tapi kadang2 bila fikir banyak pulak nak pakai duit terus tak jadi. Hotel, transport, minyak, tol, makan dll semua kena fikir. Kojo pn makan gaji banyak manalah yang boleh saving pun. So kat sini aku kasi tips macam mana nak kumpul duit nak pergi bercuti bagi org2 yg bajet kecik tapi ada hati mau pergi holiday. Dulu aku pernah buat camni gak. Tapi dh lama pulak stop sebab Bendahari lama aka Aiman tak nak kutip duit. Lepas tu Syira pulak yg request suruh aku buat collection mcm dulu2. Aku ok aje. Boleh jugak ajar anak2 saving dan boleh jugak diaorg rasa hasil dari saving diaorg tu.


So ringkasan dari jadual nie :

Aku    : RM 1.00 X 31 hari = RM 31.00
Hubby : RM 1.00 X 31 hari = RM 31.00
Aiman : RM 0.50 X 31 hari = RM 15.50
Syira   : RM 0.50 X 31 hari = RM 15.50

Collection bagi bulan Mac = RM 93.00

So...RM 93.00 sebulan X 10 bulan (Mac - Dis) = RM 930.00

Oklah tu..lepaslah duit makan, minum, tol dan minyak. Silap2 boleh cover duit hotel lagi. Selamat mencuba..